maanantai 11. elokuuta 2014

Akvaariokuume

Jouduin viime kesänä luopumaan akvaariostani, kun muutin pikku kotiluolaani. Sinne ei mahtunut enää akvaariota, kun piti mahtua piano.

Olen kotiutunut pelottavan hyvin tänne uuteen maailmaani ja kysyin varovasti mieheltä, mitä mieltä olisi, jos tänne tulisi akvaario. Mies kysyi, mitä se edellyttää häneltä. Vastasin, että suodattimen purku ja käyttö joudutaan ehkä katsoa yhdessä, mutta kaiken muun kyllä huolehdin...myös sen suodattimen huollon sitten jatkossa. Sain luvan.

Löysin Tori.fi - sivustolta ihanan satalitraisen kultakehyksisen akvaarion. Minulla on ollut kauan sitten juuri sellainen kultakehyksinen, pidin siitä tosi paljon, mutta se vaihdettiin silloin isompaan ja olen surrut monta kertaa sen myymistä. Nyt siis olen saamassa juuri samanlaisen, vain vähän isomman.

Ihanaa, kun naiset tekevät kauppaa. Juteltiin puhelimessa kaikenlaista itse asiaan kuulumatontakin. Hinnasta sovittiin niin, että molemmilla oli hyvä mieli ja akvaariota myyvä nainen lupasi sen tuoda tänne loppuviikosta, kun käy samalla täällä katsomassa sukulaisiaan.

Tänään lainasin kirjastosta pinon Markku Varjon akvaariokirjoja. Sovittiin miehen kanssa, että laitetaan akvaario yhdessä lasten kanssa, sitten kun ovat täällä iskän luona.

Väsymys on tältä erää antanut aika hyvin periksi. Kuuntelen kuitenkin itseäni tarkasti.

Vanhempani olivat täällä eilen ensivisiitillä. Äitini totesi, että on täällä hienot puitteet minun olla ja elää. Niinhän se onkin. Nautin tilan tunnusta ja onhan tämä kaunis koti. Nyt minulla on täällä jotakin omaakin. Ja joka kerta, kun siivoan tällä, tuntuu enemmän ja enemmän omalta.

Mutta nyt menen perehtymään akvaario-opuksen. Haluan tehdä tämän projektin kunnolla ja pitää vähän verestää muistiaan, että osaan perustaa akvaarioni oikein.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti